pondelok 1. decembra 2014

GRIBGRAB Zimne Cyklistické ponožky



V dnešnej dobe kedy je všetko "IFantastické" a moderné technológie nás prenasledujú na každom kroku sa zrazu hovorí o vlne ako úžasnom prírodnom vlákne valcujúcom syntetickú konkurenciu. Hneď som si spomenul na sveter, ktorý som mal keď som bol malý a ktorý ma skoro zožral za živa. Nie ďakujem hovorím si a zavrhujem vlnu do zabudnutia.


S prichádzajúcou zimou a klesajúcou teplotou som sa začal obzerať po nejakých ponožkách, ktoré by trochu odľahčili mojim mrznúcim prstom. Začínam ako vždy prieskum na internete a v tom je to tu zase. Vlna sem, vlna tam, všade samá vlna a ešte aj pekne dráha. Ťukám si na čelo, kto by zato platil. Hľadám ďalej, nenechám sa zase zlákať na reklamu a Bio kecy.


Keďže toto čítate tak asi už tušíte, že som sa zlákať nechal. A veruže som urobil dobre. Veľmi dobre vskutku. Rozhodol som sa pre Dánsku značku GribGrab založenú troma bratmi, a konkrétne pre model 3005 alebo Zimné cyklistické ponožky ako ich nazývajú na ich stránke. Ako ich však vyskúšam a otestujem, že či za niečo stoja ? Hmm...



Spravím niečo čo by žiadna ponožka vyrobená z čisto syntetického materiálu nevydržala. Budem ich nosiť sedem dní nonstop. Presne tak budem v nich spať, denne spravia 20km cestou do a z práce. Plus osem hodín v práci a následné večerné aktivity. A takto pekne celý pracovný týždeň plus víkend, kde im naložím nejaký výlet 50 až 60 Km. Podľa tvrdení je Merino vlna veľmi odolná zápachu, dokáže absorbovať tekutinu až do jednej tretiny svojej váhy a udržiava príjemnú klímu.


Začínam testovať


Po doručení hneď nastupuje ostrý test. Tento model obsahuje 28% Merino Vlny. Dúfam že to bude stačiť. Hneď na začiatok vás prekvapí príjemný pocit na dotyk. Po obutí sa príjemný pocit nevytráca, naopak hýčka vaše nohy ako zamat. Ponožky nijak netlačia ani nehryzú. Po chvíli na ne zabúdam a venujem sa rodine, práci, koníčkom ... . Všímam si ich až prvý večer keď ich predsa len musím dať dolu kvôli hygiene. Po sprche si ich však obúvam späť, manželka sa síce čudne pozerá no nehovorí zatiaľ nič. Po tom ako sa tento scenár opakuje každý večer sa na tretí deň opýta si mi nešibe. Dávam ich dolu ovoniavam, stále ako nové. Ponukám aj manželku, načo znechutená odchádza. No nič nechápe to tak pokračujem v teste.




Ponožky držia teplotu veľmi dobre, ale zvláštnym svojským spôsobom. Pri klasických termo ponožkách vás pri aktivite zaleje obrovské teplo až mate pocit že vám horia nohy. Merino sa mi javí že teplotu udržiava stále rovnakú či športujem alebo sedím v práci. Pri nadmernej aktivite a absorbovaní veľa potu kedy čakáte nepríjemný pocit chladenia, nastáva prekvapenie v podobe žiadnej zmeny. Nechápavo ich budete skúšať a hovoriť si veď sú mokré a testovať či vám už neodumreli nohy a preto nič necítite alebo čo sa to vlastne deje.


Test dopadol veľmi dobre ponožky nevykazujú žiadne známky zápachu. S prehľadom by vydržali aj ďalší týždeň, začínajú byť už však špinavé tak musia ísť do prania. Jediné čo som si všimol je žmoľkovanie, ktoré kazí estetickú stránku (Detailné foto viď nižšie).







Nakoniec Merino vlna porazila moje predsudky a ďalšie ponožky a spodnú vrstvu už kúpim z tohto materiálu bez akéhokoľvek váhania.


Materiál


28% Merino Wool
27% Acrylic
41% Nylon
2% Polyester
2% Elastane

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára